How

Inspiratie ligt uiteraard voor het grijpen op straat. Maar wie met open vizier ook andere werkterreinen bezoekt, zal oneindig veel inspiratie en kennis opdoen door de cross-overs die je zult ontdekken. Dit is waarom beurzen zoals Outdoor/ Sports, Meubel/ Design, Baby/ Kinder en Mode/ Textiel beurzen, bezocht worden. Soft goods design vergt specifiek vakmanschap.
Voorop staat natuurlijk gevoel voor detail, touch en structuur. Ten tweede is driedimensionaal inzicht een must: elk denkbare vorm kan uit platte stof gemaakt worden. Zoals een mode ontwerper mouleert op een paspop, zo wordt er op een frame of een vorm (de ‘hard goods’) gemodelleerd. Op deze manier construeer je doordachte vormen en strakke oppervlaktes. Hierna wordt het 3d volume weer omgezet in 2d tekeningen, de patronen. Deze technische tekeningen kunnen met een instructie manual aan productie geleverd worden. Maar vaak is een prototype genoeg om een fabrikant te briefen. Uiteraard valt enkel een presentatie model ook onder de mogelijkheden. Een fysiek model in handen communiceert en overtuigt vaak makkelijker. Zo worden design concepten met aantrekkelijke schetsen en renderingen gecommuniceerd en styling voorstellen met inspirerende moodboards geïllustreerd. Zoals kleur een sfeer of identiteit kan versterken, zo zijn kleurschema’s van essentieel belang voor een sterke collectie. Wij gebruiken graag de kracht van kleur, en hebben een zwak voor dessins. De esthetische waarde van stoffen is natuurlijk niet te onderschatten betreffende het product soft goods. Dit is van intrinsieke waarde wanneer op zoek gegaan wordt naar nieuwe stoffen en fournituren. En uiteraard worden de producten en het textiel volgens de laatste trends gecoloreerd en gedessineerd.


Wilt u weten WIE hierachter zit?